عظیم ترین پروژه های عمرانی 3 سال گذشته جهان

عظیم ترین پروژه های عمرانی 3 سال گذشته جهان

آسمانخراش ها در حال ثبت رکوردهای ارتفاعی جدیدی هستند، تونل های عظیم ارتباطات حمل و نقلی نوینی فراهم آورده اند، و پل های بسیار بزرگ فاصله های بسیار طولانی تری را نسبت به گذشته به هم پیوند داده اند. در سراسر جهان پروژه های مهندسی و زیرساختی عظیم در حال افتتاح یا نزدیک به کامل شدن هستند. در این نوشتار تنها پروژه هایی معرفی گردیده اند که در سه سال گذشته تکمیل شده و یا در حال تکمیل شدن هستند.

 

پروژه توسعه کانال پاناما، پاناما

 پروژه توسعه کانال پاناما

مدت زمان ساخت: 11 سال

هزینه ساخت: 5.25 میلیارد دلار

کانال پاناما در سال 1914 ساخته شده است. با توجه به شرایط امروز و افزایش تعداد و حجم کشتی های عبوری، این کانال نیاز به توسعه فیزیکی و فنی داشت. طبق برنامه زمانبندی پروژه، توسعه این کانال در سال 2016 تکمیل می گردد. در طرح توسعه کانال پاناما که در آن طولی به میزان بیش از 6 کیلومتر حفاری گردیده و آنچه از قبل در آنجا بوده وسیع تر و عمیق تر شده است، 4.4 میلیون مترمکعب بتن مصرف شده است.

پل پورت مان، ونکوور-کانادا

پل پورت مان

مدت زمان ساخت: 6 سال

هزینه ساخت: 1.93 میلیارد دلار

این پل که در شرق ونکوور کانادا قرار دارد و در سال 2012 افتتاح شده است، مقام دوم عریض ترین پل جهان و دومین پل بزرگ آمریکای شمالی است. در این پل از 288 کابل استفاده شده است تا بتواند طولی به درازای نزدیک به 2100 متر را تحمل نماید.

سد سه دهانه ای، چین

 سد سه دهانه

سد سه دهانه، چین

مدت زمان ساخت: 17 سال

هزینه ساخت: 22 میلیارد دلار

این سد که بر روی رودخانه یانگ تسه بنا نهاده شده است، دارای ارتفاع 181 متر، عرض 40 متر و طول 2316 متر می باشد. در این سد 32 توربین جهت تولید برق آبی نصب گردیده است.

ساختمان جدید تجارت جهانی، نیویورک-ایالات متحده

 ساختمان جدید تجارت جهانی

مدت زمان ساخت: 7 سال

هزینه ساخت: 3.8 میلیارد دلار

بلندترین ساختمان نیمکره غربی که دارای طولی بیش از 541 متر است و تبدیل به نماد شهر نیویورک گردیده است. این سازه فولادی دارای یک هسته بتنی است که امنیت و مقاومت دوچندانی به آن افزوده است. این سازه دومین آسمانخراش بلند جهان است.

پل معلق آیژای، چین

 پل آیژای

مدت زمان ساخت: 5 سال

هزینه ساخت: 600 میلیون دلار

این پل که مرتفع ترین پل جهان می باشد، بر روی دره دهانگ چین احداث گردیده و دو تونل را در کوه های دو سمت دره به هم متصل می کند. این پل که در ارتفاع 366 متری سطح دره قرار دارد با طول برج تا برج 1176 متر یکی از طولانی ترین پل های جهان نیز می باشد.

تونل مرمره، ترکیه

 تونل مرمره

مدت ساخت: 9 سال

هزینه ساخت: 4.5 میلیارد دلار

بخش زیادی از این تونل 75 کیلومتری در زیر آب واقع است و دارای خط آهنی است که قسمت اروپایی و آسیایی استانبول را به هم متصل می نماید. این تونل در سال 2013 افتتاح گردید.

استادیوم بزرگ FFR، پاریس-فرانسه

 FFR Stadium

مدت زمان ساخت: 4 سال

هزینه ساخت: 552 میلیون دلار

سقف و محوطه متحرک و قابل جمع شدن این استادیوم 82000 نفره راگبی بسیار زیبا هستند. زیربنا و محوطه بیش از 185000 مترمربعی این استادیوم، آن را به یکی از بزرگترین استادیوم های اروپا تبدیل خواهد نمود.

شهر صنعتی جبیل، عربستان سعودی

  شهر صنعتی جبیل

مدت زمان ساخت: 10 سال

هزینه ساخت: 11 میلیارد دلار

این پروژه که به منظور توسعه یکی از استان های شرقی عربستان سعودی برنامه ریزی شده است، دارای 4 فاز است و در مساحتی به وسعت نزدیک به 47 کیلومترمربع احداث می گردد. این پروژه شامل 8 بلوک کارخانجات صنعتی، چهار بلوک صنایع پتروشیمی، سه بلوک صنایع پشتیبانی، و چهار بلوک صنایع آلومینیوم و کارخانجات ذوب می باشد. در این پروژه از آب دریا به عنوان خنک کننده استفاده می شود.

پل لیوچونگ، چین

 پل لیوچونگ

مدت زمان ساخت: نامعلوم

هزینه ساخت: نامعلوم

این پل که دارای دهانه 438 متری و ارتفاع 335 متری از رودخانه لیوچونگ است، در سال 2013 افتتاح گردید. از نظر ارتفاع این پل دومین پل کابلی جهان می باشد. دو برج این پل با بلندی 190 و 158 متر در دیواره های دره این رودخانه واقع گردیده اند و چشم انداز محسور کننده ای به بینندگان ارائه می کنند.

تونل و راه آهن لندن

 تونل و راه آهن لندن

مدت زمان ساخت: 11 سال

هزینه ساخت: 23 میلیارد دلار

رشد خطوط حمل و نقل زیرزمینی در لندن همچنان ادامه دارد. هشت ماشین حفر تونل 26 مایل به خطوط ریلی زیرزمینی  لندن افزوده اند که این خطوط جدید 40 ایستگاه را به هم متصل می کند. از این 40 ایستگاه تعداد 10 ایستگاه برای اولین بار راه اندازی شده اند. این تونل کمک قابل توجهی به حمل و نقل بزرگترین شهر انگلستان کرده است.

خط متروی حیدرآباد، هند

خط متروی حیدرآباد

مدت زمان ساخت: 14 سال

هزینه ساخت: 2 میلیارد دلار

 با ساخت 46 مایل مترو با سیستم ریل سبک هوایی، سیستم حمل و نقل حیدرآباد هند مدرن گردید. در هر کیلومتر از این خط ایستگاهی تاسیس شده و توقف قطارها در این ایستگاه ها هر 3 الی 5 دقیقه صورت می گیرد. انتظار می رود این سیستم به 15 میلیون مسافر خدمات رسانی کند.

پل هنگ کنگ-ژوهای-ماکائو

 پل هنگ کنگ-ژوهای-ماکائو

مدت زمان ساخت: 7 سال

هزینه ساخت: 10.6 میلیارد دلار

منظره باورنکردنی این ابرسازه شامل یک پل 16 مایلی و یک تونل حدود 4 مایلی است. این سازه دارای دو جزیره مصنوعی خواهد بود.

دسته‌ها

درباره نویسنده:

یک دیدگاه
یک پینگ

پاسخ دهید